Maastikuteatejooks Kolgakülas

Neljapäeval, 15. oktoobril 2020 käis peaaegu pool koolist Kolgakülas koolidevahelisel maastikuteatejooksu võistlusel.

Kooli juurest startisime kl 9. Kui kohale jõudsime, registreeris õpetaja meid ära ning hakkasimegi sooja tegema. Radade pikkuseks oli tüdrukutel 500 ja poistel 1000 meetrit. Kokku oli põhikoolidel 3 vanuseklassi.

Stardid algasid kl 11. Esimesena startisid kõige nooremad. Kuna mina kuulusin vanemasse gruppi ja startisin hiljem, sain noorematele kaasa elada.

Kokkuvõtteks võib öelda, et meil läks teiste võistkondadega võrreldes normaalselt. Mulle tundus, et kõik jäid enda sooritusega rahule. Ja oli ka põhjust, sest kõik andsidki endast parima.

Helena Raava

Rubriigid: sport, võistlus | Lisa kommentaar

Tuletõrjeõppus

Kolmapäeval, 14. oktoobril 2020 toimus koolis teise tunni ajal tuletõrjehäire.

Helena Land: Meil oli eesti keele tund ja kuulsime kellahelinat ja susinat ukse taga. Ma tegin ukse lahti ja nägin suitsu ning kahte päästjat. Nad ütlesid, et koridoris on tulekolle ja sealt välja ei saa ning lükkasid ukse kinni. Mõtlesime, kuidas välja saada. Kõik olid väga ärevil. Õpetaja ütles, et ronime aknast välja. Nii me hüppasimegi aknast õue ja kogunesime koolimaja ette.

Pärast tegid päästjad õppusest kokkuvõtte ning jagasid meile näpunäiteid. Lõpuks saime proovida, kuidas tulekustutit kasutada ning leeke kustutada.

Rubriigid: päästjad | Lisa kommentaar

5. kl õppekäik ajaloomuuseumisse

Reedel, 9. oktoobril 2020 läksime õppekäigule Tallinna Ajaloomuuseumisse. Käisin seal esimest korda. Meid pandi istuma ühte suurde saali, näidati palju erinevaid vanu asju ja tutvustati, mis nendega vanasti tehti ja kuidas neid kasutati. Mulle meeldisid kõige rohkem vanaaegsed lokitangid,mis nägid välja nagu käärid. Siis anti meile erinevaid ülesandeid, mida lahendama pidime. See oli tore ja väga huvitav. Muuseumis oli üks tuba, kus olid vanad relvad, ja teine tuba vanaaegsete riiete, nõude ja muude põnevate asjadega. Mulle väga meeldis see muuseumikülastus.


Carola Lass

Rubriigid: õppekäik | Lisa kommentaar

Töötasime laseriga

Neljapäeval, 8. oktoobril 2020 käisid 7. ja 9. kl õpilased Kehras käsitöötunni raames laseriga puitu põletamas.

Seitsmendikud olid valinud internetist 1-2 pilti, mis oli kodus programmeeritud nõutud suuruseks. Kehras lõikas/põletas laser puidule teatud pildi või sümboli sisse. Kui see oli valmis, lihvisime tehtu liivapaberiga siledaks ning puurisime augu sisse. Sellest sai võtmehoidja.

9. kl õpilased läbisid sama protsessi, aga võtmehoidja asemel tegid nad seinakella.

Roosi Rütman

Rubriigid: ettevõtmised, õppekäik | Lisa kommentaar

Mõtteid õpetajate päevast

5. oktoobril 2020 toimunud õpetajate päev on jäänud seljataha. Mida arvavad kaasõpilased sellest päevast ja mida meenutama jäävad?

Markus-Erik: Mulle päev väga meeldis  ja lemmiktund oli kehaline kasvatus, kus mängisime pesapalli.

Rasmus R: Mulle meeldis kõige rohkem ajalugu, sest õpetaja oli tore.

Mart Villem: Vene keel oli tore, me kordasime sõnu ja vaatasime multikaid. Matemaatikas tegime ülesandeid ning värvisime. See oli lõbus.

Helena L: Mulle endale meeldis kõige rohkem eesti keele tund, kus meie klass sai teha, mida tahtis , aga see ei tähenda, et mulle teised tunnid ei meeldinud. Kõik tunnid olid omamoodi toredad.

Rasmus T: Minu lemmiktund oli kehaline kasvatus. Me mängisime pesapalli korraliku kurikaga, mida tavaliselt ei juhtu. Ausalt öeldes meeldisid mulle kõik tunnid, sest õpetajad olid tuttavad.

Katharina: Õpetajate päev oli väga põnev ja vahelduseks väga tore. Kui aus olla, siis me ei teinud väga midagi, sellepärast ei tahaks ma, et see näiteks  iga kuu oleks. Isiklikult meeldis mulle eesti keel kõige rohkem, aga teised tunnid olid ka põnevad.

Lisete: See oli lahe päev. Mulle meeldis ja võiks olla veel selliseid päevi. Kõik olid lahedad õpetajad.

Marko: Õpetajate päev iseenesest on tore, aga peale koolipäeva lõppu oli mul ühest kindlast multikast kõrini. Minu kõige lemmikum tund oli kehaline, sest see oli lihtsalt lõbus.

Maria: Tundides saime vaadata naljakaid videoid, lahendada ristsõnu ning kehalises kasvatuses mängida pallimänge. Suurimaks erinevuseks tavalisest koolipäevast oli see, et tunnid toimusid, nagu oleks õpetaja unustanud klassi tulla. Kokkuvõtteks ütleksin, et päev oli tore, sai õpitud ja nalja tehtud.

Darren-Louis: Õpetajate päev toimus väga põnevalt, peaaegu üldse ei pidanud õppima, ainult väga vähe. See oli päris äge õpetajate päev.

Reti Eleen: Minu lemmiktund oli eesti keel koos Anne-Maiga, sest meie saime terve tunni mängida, aga neljas klass pidi töövihikut täitma. Mulle meeldis ka muusikatund, sest me kuulasime laule ja saime ise laule valida.

Kristofer: Kõige rohkem meeldisid mulle ajalugu ja muusika. Ajaloos rääkisime külmast sõjast ja vaatasime selle kohta videot. Muusikas kuulasime erinevaid laule.

Paula Liisa: Kõige rohkem meeldis mulle Anne-Maiga eesti keele tunnis olla. Tema seltsis on alati väga tore. Anne-Mai on lihtsalt nii tore ja sõbralik.

Roosi: Vene keelt  andis  Viktoria ja me lahendasime ristsõnu. Muusikas õppisime Lauritsa juhendamisel  folkmuusikat.

Kreete Margareeta: Mulle endale meeldis Indreku ajalugu ja Lauritsa muusika. Kõigi tunnid olid toredad, aga nende kahe tunnid jäid kõige paremini meelde.

Carola: Õpetajate päev oli väga tore. Õpetajad olid sõbralikud ja huvitavad.

Rubriigid: õpilasesindus | Lisa kommentaar

Õppekäik Heimtali muuseumisse

Janika Ilavski: Teisipäeval, 6. oktoobril 2020 toimus 7.-9. kl õpilaste õppekäik Heimtali muuseumisse. Kooli juurest sõitsime välja 8.30 ja muuseumisse jõudsime 10.30.

Majas juba ootas meid giid. Ta jutustas meile, kuidas varem õpiti, lapsi ristiti, milliste tööriistadega töid tehti ning milliste riietega käidi. Järgmisena suundusime puutöid vaatama. Seal olid väljas õpilaste ummiknõud ja küübid. Pärast seda läksime sööma ja oligi aeg Aegviitu tagasi sõita. Mulle väga meeldis see õppekäik. Oli päris põnev päev.

Helena Raava: Mulle meeldis meie giid. Ta rääkis asju kergelt ja arusaadavalt. See tegi ekskursiooni põnevaks. Muidugi olid need välja pandud asjad ka väga huvitavad ja tore oli näha, kuidas õppisid lapsed enne meid. Ilmselt oli paljude ja ka minu jaoks siiski kõige oodatum osa see, kui saime näha enda ja teiste tehtud ummiknõusid. Näitusel oli ka erinevaid lukusüsteeme, mille juures saime ise nuputada, kuidas need lahti ja kinni käivad.

Rubriigid: õppekäik | Lisa kommentaar

Õpetajate päev

Reede, 05. oktoober 2020 algas tavaliselt. Mul ei olnud ärevust sees. Kui asju kokku pakkisin, võtsin kaasa arvuti, õunamahla ja brownie, mille olin eelmisel õhtul valmis küpsetanud, ning läksin kooli.

Hommikul oli saalis lühike kogunemine ja pärast seda läksime tundidesse. Mina olin 4.-8. kl õpilastele ajaloo õpetaja ning 1. ja 3. kl lastele loodusõpetuse õpetaja. Ajaloos rääkisime, miks on vaja seda ainet õppida ja milleks see kasulik on. Samuti vaatasime teemakohaseid videoid, mis kõigile meeldisid. 1. klassi loodusõpetuses rääkisime seentest. Õpilased käitusid päris hästi, aga juttu oli natuke palju, muidu olid tublid. 3. kl loodusõpetus oli väga tore. Lapsed teadsid, mida tegema peavad ning olid hästi viisakad.

Õpetajate päev on väga tore üritus, kuna õpilased saavad aru, kui raske on olla õpetaja. Kõigile meie klassi õpilastele see päev meeldis. Minu austus õpetajate vastu tõusis veelgi.

Indrek Noor

Rubriigid: õpetajate päev | Lisa kommentaar

Rahvusvaheline muusikapäev

Neljapäeval, 1. oktoobril 2020 tähistasime rahvusvahelist muusikapäeva. Meile tuli külla Tallinna Trompetiansambel. Esinejateks olid Neeme Ots, Jaan Ots, Mattis Johan Mere ja Mehis Martin Ots. Saime nende enesetutvustusest teada, et kõik nad on alustanud trompetimängu väga varases eas.

Muusikud kandsid ette erinevate ajastute heliloojate loomingut. Kuulajad said nautida Telemanni, Mendelssohni, Bachi, Gershwini, Feili ja Lochsi heliloomingut. Lood olid omanäolised ja huvitavad. Mind üllatas see, et trompetid tegid nii valju häält. Aga ikkagi oli muusika nauditav.

Kreete Margareeta Kalme

Rubriigid: kontsert, kultuur | Lisa kommentaar

Valikorienteerumise meistrivõistlused

Eesti Koolispordi Liidu valikorienteerumise meistrivõistlused toimusid orienteerumisklubi Põlva Kobras korraldusel Palojärve ümbruse maastikul 25. septembril 2020. Võisteldi kuues klassirühmas.


Fotod on pärit orienteerumisklubi Põlva Kobras kodulehelt

Maastikul oli 30 kontrollpunkti. Kontrollaeg 1.–5. klassile oli 40 minutit, teistel klassidel 60 minutit. Iga läbitud punkt andis kolm arvestuspunkti. Kontrollaja ületamisel võeti iga liigse minuti eest üks punkt maha. Võrdsete arvestuspunktide korral loeti paremaks võistleja, kelle aeg oli kiirem.

Koolide paremusjärjestus selgus aga iga õppeasutuse kuue parema tulemuse põhjal. Gümnaasiuminoorte arvestuses jättis 290 punkti kogunud Põlva gümnaasium võidu koju, edestades Tallinna reaalkooli 18 punktiga.

Ka vähemalt 151 õpilasega õppeasutuste põhikooliõpilaste arvestuses jäi võit Põlvamaale. Selle võttis 292 punktiga Põlva kool, edestades Kärdla põhikooli 11 punktiga. Kolmas oli Tartu Katoliku kool 274 punktiga.

Väiksemate koolide põhikooliosa noorte arvestuses läks võit Valgamaale. Selle teenis 272 punktiga välja Tsirguliina kool. Järgnesid Värska gümnaasium (262 punkti), Aegviidu kool (249), Viluste põhikool (227), Tilsi põhikool (202) ja Kolga kool (158).

Kõige suurema osalenute arvuga Tsirguliina kool sai aastaks enda valdusse hoiule Eesti Orienteerumisliidu välja pandud rändkarika.

Allikas: OK Kobras

Rubriigid: orienteerumine, sport | Lisa kommentaar

Väikeste kodu-uurijate tänupäev Roosna-Allikul

Tänuüritusel osalesid ka meie kooli tublid kodu-uurijad.

Emakeeleõpetaja Tiina Kivimäe sulest ilmus 17. septembril 2020 Õpetajate Lehes artikkel “Väikesed kodu-uurijad pidasid 10. sünnipäeva“.

11. septembril kutsuti Järvamaale Roosna-Alliku mõisa tänupäevale need 3.‒6. klassi õpilased, kes olid 2019/2020. õppeaastal kirjutanud üleriigilisele võistlusele kodu-uurimistöö teemal „Meie kandi keel ja kombed“.

Võistlusele saadeti kokku 70 võistlustööd. Korraldajate suureks üllatuseks osalesid ka õpilased Soomest ja Austraaliast.

Kokkusaamine oli peohõnguline, sest kolme Paide õpetaja Heli Prii, Eve Kraisi ja Tiina Kivimäe eestvedamisel ning lugemisühingu ja Järvamaa muuseumi toel peetav võistlus toimus juba kümnendat korda. Külla olid tulnud kodu-uurimise huviline kultuuriminister Tõnis Lukas, konkursi algusaastatest saati hea nõuga abis olnud pedagoogika arhiivmuuseumi direktor Veronika Varik, alati mõtteergas ja abivalmis lugemisühingu esinaine Mare Müürsepp.

Tänupäeval jätkus põnevat tegevust nii väikestele kui suurtele. Samal ajal, kui juhendajad Tartu ülikooli emakeeleõpetuse dotsendi Helin Puksandi õpetussõnu kuulasid, käisid lapsed Pärnu jõe algust uurimas. Külalistele tutvustati Roosna-Alliku kaunist mõisahoonet. Toimus konverents, jagati rohkelt kiidusõnu võistlusel osalenutele ja nende juhendajatele. 2020/2021. õppeaasta võistluse teemaks valiti „Meie kodu vanad asjad“.

Kultuuriminister Tõnis Lukas pani konverentsil esinedes lastele südamele enne kusagile kaugele rändamist oma kodu hästi tundma õppida.

Ajakirja Hea Laps preemia said Evely Kaldma Haljala koolist (juhendaja Külli Heinla), Elsa Marie Kirs Saaremaa ühisgümnaasiumist (juhendaja Merle Prii), Aadrian Müür Jüri gümnaasiumist (juhendajad Monika Piil ja Kaili Kahro), Kristelle Torn Vastseliina gümnaasiumist (juhendajad Anne Raag ja Kertu Torn), Suure-Jaani kooli 5. klass (juhendaja Merike Jaska).

Järvamaa muuseumi teadusjuht Ründo Mülts tunnustas õpilasi kümne aasta jooksul üle 850 kodu-uurimistöö koostamise eest: „See on tõepoolest väga-väga suur panus eesti kultuurilukku.“

Järvamaa muuseumi eripreemiad

  • Timmu Saat (Melliste algkool-lasteaed, juhendaja Sirje Jugaste) Põnev kooliteemaline uurimistöö.
  • Kairiin Tõnise (Paide Hillar Hanssoo põhikool, juhendaja Kairi Tõnise) Tubli Järvamaa aineline uurimistöö.
  • Leneli Lasn (Jõõpre kool, juhendajad Ülle Vares ja Kairi Vainola) Ilusaima käekirja ja vormistusega uurimistöö.
  • Evely Kaldma (Haljala kool, juhendaja Külli Heinla) Teaduslikkuse eripreemia.
  • Roosi Rütman (Aegviidu kool, juhendaja Anneliis Liblik) Ilusaima käekirja ja vormistusega uurimistöö.
  • Eliise Viirna (Rocca al Mare kooli Vodja individuaalõppekeskus, juhendajad Janne Palu ja Anu Käärik) Tubli Järvamaa-aineline uurimistöö
  • Hanna Suik (Melliste algkool-lasteaed, juhendaja Sirje Jugaste) Maaelu kajastamise eripreemia.
  • Elizabeth Kelder (Saaremaa ühisgümnaasium, juhendaja Merle Prii) Originaalsema teema eripreemia.
  • Karola Kuldsaar (Saaremaa ühisgümnaasium, juhendaja Merle Prii) Originaalsema teema eripreemia.
  • Marleen Laigu (Haljala kool, juhendajad Merle Varek ja Külli Heinla) Lootustandva tulevase ajaloolase eripreemia.

Üldvõitjad

3.‒4. klass

  • Leneli Lasn (Jõõpre kool, juhendajad Ülle Vares, Kairi Vainola)
  • Aadrian Müür (Jüri gümnaasium, juhendajad Monika Piil, Kaili Kahro)
  • Lenna Kikkas (Jüri gümnaasium, juhendajad Mirje Hagur, Karin Saan)
  • Romet Saarniit (Jüri gümnaasium, juhendajad Mirje Hagur, Kristel Harak)
  • Elisabeth Valdmann (Jüri gümnaasium, juhendajad Triin Tammistu, Eve Vutt, Indrek Valdmann)
  • Kiur Kristjan Pero (Jüri gümnaasium, juhendajad Triin Tammistu, Karin Pero)
  • Miriam Paesüld (Jüri gümnaasium, juhendajad Triin Tammistu, Maris Terno)
  • Kertu Liisa Rahuoja (Jüri gümnaasium, juhendajad Kristin Uuemäe, Tiiu Rahuoja, Kaile Sander)
  • Timmu Saat (Melliste algkool-lasteaed, juhendaja Sirje Jugaste)
  • Kairiin Tõnise (Paide Hillar Hanssoo põhikool, juhendaja Kairi Tõnise)
  • Kaspar Heinla (Haljala kool, juhendajad Külli Heinla, Mirjam Abel)
  • Kristelle Torn (Vastseliina gümnaasium, juhendajad Anne Raag, Kertu Torn)

5.‒6. klass

  • Evely Kaldma (Haljala kool, juhendaja Külli Heinla)
  • Marleen Laigu (Haljala kool, juhendajad Külli Heinla, Merle Varek)
  • Kaspar Möller (Melliste algkool-lasteaed, juhendaja Sirje Jugaste)
  • Hanna Suik (Melliste algkool-lasteaed, juhendaja Sirje Jugaste)
  • Karola Kuldsaar (Saaremaa ühisgümnaasium, juhendaja Merle Prii)
  • Elsa Marie Kirs (Saaremaa ühisgümnaasium, juhendaja Merle Prii)
  • Luise Ling (Saaremaa ühisgümnaasium, juhendaja Merle Prii)
  • Elizabeth Kelder (Saaremaa ühisgümnaasium, juhendaja Merle Prii)
  • Suure-Jaani kool 5.klass (juhendaja Merike Jaska)

Artikkel: Õpetajate Leht, 17. september 2020

Rubriigid: kodu-uurijad | Lisa kommentaar